Βενζίνη ή υγραέριο;
Με τις τιμές της βενζίνης να χτυπούν κόκκινο, η στροφή προς την αυτοκίνηση με υγραέριο δεν είναι συμφέρουσα μόνο οικονομικά, αλλά και περιβαλλοντικά.
Το υγραέριο δεν είναι οικολογικός τρόπος αυτοκίνησης, δεν συγκρίνεται σε εκπομπές με τα υβριδικά ή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι όμως μια οικονομικότερη λύση για μικρότερες εκπομπές, ειδικότερα στα οχήματα πολλών κυβικών.
Το κίνητρο είναι ξεκάθαρο
H κίνηση με υγραέριο είναι κατά τουλάχιστον 45% φθηνότερη από την κίνηση με βενζίνη, ενώ οι εκπομπές βασικών ρύπων είναι αρκετά χαμηλότερες.
Τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με υγραέριο εκπέμπουν κατά 10% – 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.
Χαμηλότερες είναι οι εκπομπές και των υπόλοιπων ρύπων, ιδιαίτερα των αρωματικών υδρογονανθράκων (μείωση έως 30%), των οξειδίων του αζώτου 40%, ενώ του μονοξειδίου του άνθρακα μειώνονται έως και 50%.
Τα ποσοστά που δίνουν οι διάφορες μελέτες ποικίλλουν, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το υγραέριο, σε σύγκριση με τη βενζίνη, είναι αισθητά πιο «καθαρό». Επίσης, σε σύγκριση με τους κινητήρες diesel, ακόμη και τους πιο σύγχρονους, οι κινητήρες υγραερίου έχουν το προσόν ότι εκπέμπουν λιγότερα σωματίδια άνθρακα.
Ολα αυτά είναι ικανά να άρουν τις όποιες αναστολές μπορεί να έχει ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου, που, για να το μετατρέψει σε όχημα διπλού καυσίμου, θα πρέπει να καταβάλει από 1.000 έως 1.500 ευρώ (σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να φτάσει και 2.000 ευρώ).
Αυτοκίνητα διπλού καυσίμου (γνωστά ως Bi-fuel ή dual fuel) που μπορούν να κάψουν και βενζίνη και υγραέριο διατίθενται έτοιμα από το εργοστάσιο στην αγορά πολλών ευρωπαϊκών χωρών και στην Αμερική. Μεταξύ των κατασκευαστών στων οποίων την γκάμα διατίθενται ή έχουν κατά καιρούς συμπεριληφθεί τέτοια μοντέλα είναι οι General Motors (Opel/Vauxhall, Chevrolet κ.ά.), Fiat, Citroen, Ford, Hyundai, Peugeot, Renault (και Dacia), Toyota, Volvo και Volkswagen.
Στην Ελλάδα ήδη από τις αρχές Σεπτεμβρίου η αντιπροσωπεία της Subaru παρέχει τη δυνατότητα στους αγοραστές του βενζινοκίνητου Forester 2.0 να παραλαμβάνουν το νέο τους Ι.Χ. εφοδιασμένο με κιτ υγραεριοκίνησης χωρίς καμία χρέωση.
Στην Ευρώπη μάλιστα λειτουργούν αυτήν τη στιγμή περισσότεροι από 25.000 σταθμοί ανεφοδιασμού με LPG, οι οποίοι εξυπηρετούν πάνω από 10 εκατ. οχήματα διπλού καυσίμου (από τα οποία τα 2,6 εκατ. κυκλοφορούν στην Πολωνία).